مقالات آرشیو خبر ها
اثر متقابل یوونتوس و رونالدو بر یکدیگر در شبکه های اجتماعی

اثر متقابل یوونتوس و رونالدو بر یکدیگر در شبکه های اجتماعی

حدود یک ماه قبل بود که یوونتوس خرید کریستیانو رونالدو را رسما اعلام کرد، خریدی که سروصدای زیادی در دنیای فوتبال به راه انداخت. در این مدت سایت ها و پایگاه های ورزشی و بعضا غیر ورزشی متعددی ابعاد مختلف این انتقال و اثرات آمدن رونالدو به یوونتوس بر دو طرف معامله را بررسی کرده اند. بدون شک یکی از مهمترین اهداف یوونتوس از خرید کریستیانو رونالدو، گسترش برند یوونتوس در نقاط مختلف جهان بوده است و طبیعتا مهمترین امر در این راه شبکه های اجتماعی است. جدا از مسئله برندسازی و توسعه‌ی باشگاه در مناطق مختلف، تعداد دنبال کننده های هر باشگاه در این شبکه ها پیامی واضح و آشکار به اسپانسرهای تیم های مختلف می فرستد و طبعا هر چه تعداد افرادی که در شبکه های اجتماعی با یک باشگاه ارتباط داشته باشند بیشتر باشد، اسپانسرها رغبت بیشتری برای همکاری با تیم مذکور خواهند داشت.

 

با توجه به این که اینستاگرام پر کاربردترین شبکه اجتماعی در دنیای امروز است، معمولا توجه ویژه ای از سوی بنگاه اقتصادی به آن صورت می گیرد. باشگاه های فوتبال در اینستاگرام به چند سطح تقسیم می شوند. در سطح اول، رئال مادرید و بارسلونا با حدود 60 میلیون نفر دنبال کننده فاصله بسیار زیادی با بقیه تیم ها دارند، پس از آن ها منچستر یونایتد قرار دارد که کثرت هوادران این تیم در چین و هند باعث شده هر چند به اندازه دو غول اسپانیایی دنبال کننده نداشته باشد اما با دیگر تیم های مطرح فاصله بزرگی ایجاد کرده باشد و در به تنهایی در یک سطح جداگانه بالاتر از بقیه تیم های بزرگ و پایینتر از غول های اسپانیایی قرار داشته باشد. در سطح سوم یوونتوس، پاریس، بایرن و آرسنال قرار دارند که با حدود 13 میلیون دنبال کننده پشتت سر 3 تیم اول قرار گرفته اند. یوونتوس با 14.3 میلیون نفر دنبال کننده چهارمین تیم پردنبال کننده در دنیاست، پاریس پنجم و بایرن ششم و آرسنال نیز هفتم هستند. این در حالیست که پیش از آمدن رونالدو یوونتوس حدود 10 میلیون دنبال کننده داشت.

 

از بین تیم های ایتالیایی، پس از یوونتوس میلان با 4.6 میلیون نفر دنبال کننده، اینتر با 2 میلیون نفر و رم با 1.8 میلیون نفر در رده های بعدی هستند.

 

از سوی دیگر، رونالدو نیز با آمدن به یوونتوس به رشد قابل توجه دنبال کنندگان مواجه شده است و تنها یک میلیون نفر تا رسیدن به سلنا گومز که با 140 میلیون دنبال کننده، بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام را دارد فاصله دارد. با توجه به روند موجود پیش بینی می شود تا حداکثر کی ماه دیگر حساب کاربری رونالدو به بزرگترین حساب کاربری اینستاگرام تبدیل شود.

 

پیش از این نیز، پست اول رونالدو با پیراهن یوونتوس با 12.5 میلیون لایک، به لایک شده ترین عکس ورزشی تاریخ اینستاگرام تبدیل شده بود.

 

و یک نکته: همه این ها در حالیست که رونالدو هنوز یک بازی رسمی با لباس یوونتوس انجام نداده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سعید سعیدی
سعید سعیدی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: